středa 5. února 2014

Dojmy: Klaxons - There Is No Other Time

Klaxons
Když mladá londýnská kapela Klaxons v roce 2007 vydala své debutové album s názvem "Myths of the Near Future", mluvilo se o ní jen v superlativech, jako o nové vlně rvavého kytarového elektro-punku a jako o objevu mezi současnými kytarovkami. Klaxons byli díky debutu katapultováni mezi nejoblíbenější mladé kapely současnosti. Na první desku Klaxons navázali o tři roky později deskou "Surfing the Void", která pokračovala ve zdánlivě nemelodickém kytarovém stylu kapely a fanoušky utvrdila, že tahle kapela má budoucnost.

Klaxons o sobě však o sobě již delší dobu nedali vědět, což mohlo zvěstovat problémy. Teprve nyní vyplula na povrch informace, že se chystá nové, v pořadí třetí studiové album. To by mělo vyjít v průběhu léta letošního roku, to znamená někdy v období mezi červnem a srpnem 2014. A jak už tomu bývá, kapela na přicházející album, které zatím nemá název, upozorní singlem.

Tím se stane "There Is No Other Time" a oficiálně bude venku 23. března, na Youtube a dalších se však objevil skoro o měsíc dřív. Na písničce se produkčně podílelo housové duo Gorgon City, což je na songu víc než znát, protože vyhlídka světlé budoucnosti se náhle rozplynula. Všechny superlativy z prvního odstavce, ale i kytary a vesmírný těžko uchopitelný zvuk původních Klaxons je kompletně pryč. V "There Is No Other Time" z kapely nezbylo vůbec nic. Skvělé a magické kytary "Echoes" nahradily tupé disco-elektro beaty a dravost "Magick" vystřídala prachobyčejná šeď. Neskutečná škoda.

Pakliže bude celá nová deska Klaxons v podobném stylu (a potká ji tedy podobný osud jako původně rockových 30 Seconds To Mars, kteří na poslední desce k elektronice přičuchli až příliš silně), dost možná půjde o jedno z největších hudebních zklamání letošního roku. Nezbývá než doufat v opak.

hodnocení: 1/5