pondělí 27. ledna 2014

Recenze: Vlk z Wall Street

Vlk z Wall Street
Peníze ovládají svět. To je fakt, se kterým můžeme jen stěží polemizovat. Největší peníze a na té nejvyšší úrovni se - kromě politiky - točí na burzách a trzích s cennými papíry. K penězům ale neodmyslitelně patří také nekončící zábava a večírky, nejrůznější drogy a sex. Alespoň tak tomu je v případě Vlka z Wall Street, filmu Martina Scorseseho, jehož předlohou je autobiografická kniha skutečného vlka Jordana Belforta.

Samotný film kopíruje události knihy, a tak se po opravdu kratičkém seznámení s postavou Jordana Belforta okamžitě vrháme do víru příběhu jednoho amerického milionáře. Těšit se můžete na spoustu ulítlých večírků, experimenty s drogami a všudypřítomný sex, ale i slušně se odvíjející základní dějovou linku, jejíž jádro spočívá v takřka osudovém setkání Jordana Belforta a Donnieho Azoffa. Ti se z obyčejných makléřů vypracují k velkým rybám a založí ekonomický gigant Stratton Oakmoant, který - zjednodušeně řečeno - obchoduje s cennými papíry, ale především tahá z lidí peníze.

Ústřední role Jordana Belforta se zmocnil nedostižitelný Leonardo DiCaprio, který - opět a znovu - exceluje. Ať už hraje muže od rodiny, sebestředného floutka, který si chce jen užívat, sebevědomého milionáře, všechno dělá s podivuhodnou lehkostí a přehledem. DiCaprio ve filmu vystřídá hned několik různých poloh a rolí, jeho charakter se totiž proměňuje a s ním i podání herecké. To všechno ve zcela věrohodném a uvěřitelném stylu. Zkrátka herecký koncert. DiCaprio je bezpochyby nejvýraznější osobností filmu, zdatně mu však sekundují v podstatě všichni herci ve vedlejších rolích. To platí především o Jonahu Hillovi, který se na postavu ňoumy hodí perfektně.

Vlk z Wall Street nabízí spoustu extravagantních pohledů na svět. Ať už jsou to jachty milionářů, luxusní apartmenty nebo pláže Tichého oceánu. Jedinou pihou na kráse filmu může být jeho stopáž, čítající celé tři hodiny, jinak jde ale o mistrné dílo, které vás donutí se zamyslet nad sílou a zároveň zhoubnou podstatou peněz.

hodnocení: 4/5